marknadsföring av slöjdämnet  
     
  Hösten 2005 var jag tillsammans med 175 andra slöjdlärare på slöjdbienalen i Ronneby. En av föredragshållarna Claes Collin från Reklamutveckling i Göteborg hade ett mycket intressant föredrag om "Marknadsföring i skolans värld". Här tog han upp bl a om slöjdämnets stolthet, image och idémarknadsföring.

Tre positiva omdömen om slöjden är lämpliga att vaska fram för att marknadsföra oss, företag använder sig av denna metod.

På de valbara föreläsningarna fick Vi fem minuter på oss att "marknadsföra slöjden mot våra kolleger. Flera intressanta förslag kom upp såsom att inbjuda till kurser, kvällsträffar osv. En grupp kom med förslaget att visa slöjdbilder på någon bildskärm på skolan. 
En av grupperna kom med förslaget att märka alla slöjdalster med att föremålet är gjort i slöjden.

Ny bild kommer
     
  Själv har jag på skolan placerat min "andra" bildskärm så att den kan ses utifrån. Ett problem är att bilden inte blir särskilt bra förrän dagarna blir längre och mörkare, men då kommer det igång.
     
   
 

 

 

 

     
     
     
   
     

Besöksräknare